Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kustannustehokas markkinointi pääkonttorin tukemassa yrityksessä

Nykänen, Olli-Matti (2008)

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Pro gradu -tutkielma

Nykänen, Olli-Matti
2008

Näytä kaikki kuvailutiedot

Tiivistelmä

The objective of the thesis was to examine methods of cost-effective marketing in a car rental company supported by headquarters. The subject was first familiarised by theoretical examination of cost-effective and relationship marketing, after which five entrepreneurs were interviewed. Based on these results the evaluations of how an entrepreneur can make their marketing more effective thereby increase the sales and decrease seasonal changes during financial year.

The results of the study revealed several innovative and cost effective ways to improve marketing and in addition to this, instructions to marketing planning so the seasonal changes can be reduced. By following these instructions and taking advantage of the marketing devices, entrepreneurs can easily improve their marketing.
 
Tutkielman tavoitteena oli selvittää kustannustehokkaan markkinoinnin keinoja pääkonttorin tukemassa autovuokraamoyrityksessä. Aihealueeseen tutustuttiin ensin teoreettisella tarkastelulla koskien kustannustehokasta markkinointia ja suhdemarkkinointia. Tämän jälkeen haastateltiin viittä samaan franchising-ketjuun kuuluvaa autovuokraamoyrittäjää. Tulosten perusteella arvioitiin, kuinka franchising-yrittäjä voi tehostaa markkinointiaan siten, että myyntimäärät kasvavat ja vuoden aikana tapahtuvat sesonkivaihtelut pienenevät.

Tutkimuksessa löydettiin monia innovatiivisia markkinointikeinoja sekä hyviä ohjeita markkinoinnin suunnitteluun sesonkivaihteluiden vähentämiseksi. Näiden keinojen avulla yrittäjät voivat helposti tehostaa markkinointiaan noudattamalla markkinoinnin suunnitteluun liittyviä ohjeita sekä käyttämällä hyväksi tutkimuksen yhteydessä löydettyjä kustannustehokkaita markkinointikeinoja.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [12454]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste