Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategia ja menestystekijät projektiliiketoiminnassa

Ravantti, Vesa-Pekka (2009)

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Diplomityö

Ravantti, Vesa-Pekka
2009

Näytä kaikki kuvailutiedot

Tiivistelmä

Projektit ovat keskeinen osa usean yrityksen päivittäistä toimintaa. Niiden avulla voidaan toteuttaa organisaatioiden sisäisiä kehityshankkeita tai yhtä hyvin asiakastoimituksia tuotteiden ja palveluiden muodossa. Tämän tutkimustyön tavoitteena on kehittää asiakastoimitusprojektien projektiliiketoimintamallia strategian näkökulmasta tapaustutkimuksen avulla. Lisäksi tutkimustyön tavoitteena on määrittää projektiliiketoiminnan menestystekijät asiakastoimitusprojektien yhteydessä ja muodostaa niiden mukainen suorituskykymittariston perusta. Tutkimus toteutettiin valitun yrityksen projektiliiketoimintamalliin perehtymällä. Ensimmäisessä vaiheessa esitellään yritystä ja sen toimintaa. Yrityksen toimintaa kuvataan viitekehyksen avulla, joka on valittu teoriakatsauksen perusteella. Teoriakatsaus käsittelee projektiliiketoimintaa, strategiaa projektiliiketoiminnassa sekä suorituskyvynjohtamisen teoriaa. Keskeisenä tuloksena tutkimuksen perusteella muodostettiin ehdotus yrityksen projektiliiketoiminnan tavoitetilasta, ydintoiminnoista, menestystekijöistä sekä strategiasta. Ehdotuksessa kuvataan projektiliiketoiminnan suorituskyvynjohtamisen peruselementit, jotka muodostavat perustan suorituskyvyn mittaamiselle kohdeorganisaatiossa.
 
In many companies projects are adopted in their daily business operations. The projects can be used to implement an internal development plans as well as deliver products to the clients. The first objective of this research is to develop a business model of customer order fulfilment project (COFP) in relation to the strategy. Second objective is to define success factors of the COFP and create basis for the performance management in the case company. This research has been implemented in STERIS FinnAqua which was the case company of the study. The case company uses projects to deliver its products to the clients. The first stage of the research concentrates to study the case company and its project business. The objective is to study and analyse the business model by using a selected theoretical framework for aligning project management with business strategy. Theoretical background of this study is about theory of project business, project strategy and performance management. The research represents as its main result a suggestion what the vision, core functions, success factors and strategy of the project business in the case company should be. The suggestion describes the base elements of the performance management and lays the foundation for the performance measuring in the case company.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14440]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste