Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

IT-alan pk-yrityksen liiketoimintaympäristön analyysi ja markkinointistrategia

Bogdanoff, Veronika (2009)

Katso/Avaa
nbnfi-fe200903191247.pdf (840.2Kb)
Lataukset: 


Diplomityö

Bogdanoff, Veronika
2009

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200903191247

Tiivistelmä

Taloudellisen laman aikana monet yritykset pyrkivät tehostamaan omaa toimintaa tarkastelemalla uudelleen itselleen tärkeitä liiketoiminnan prosesseja. Tässä diplomityössä suoritetaan IT-alan pk-yrityksen liiketoimintaympäristön analyysi käyttäen SWOT- työkalua ja Porterin viiden voiman mallia. Tämän jälkeen selvitetään Yritys Oy:n asiakastarpeita sekä yrityksen tarjoomaa. Tämän jälkeen suoritetaan potentiaalisten asiakkaiden segmentointi. Jokaiselle segmentille muodostetaan oma tarjooma ja asemoidaan se. Asemointi tapahtuu muodostamalla jokaiselle segmentille omaa sanomaa, joka perustuu segmentin tarjoomaan. Segmentointi pyritään toteuttamaan asiakaslähtöisesti. Työn lopussa muodostetaan Yritys Oy:lle markkinointistrategia.
 
During economic recession a lot of enterprises try to optimize own operations by examining again business processes which are important to them. The target of this thesis is to analyze business environment of small and middle size business of IT field using SWOT tool and Porter’s five forces model. After that there will be investigated Enterprise Co. customer needs and offering of enterprise. After that there will be carried out segmentation of potential customers. There will be created the special offering for each segment and performed the positioning of it. The positioning will be made by creating the special message to each segment. The message is based on offering of each segment. The segmentation will be performed as customer-oriented as possible. In the final part of the thesis the marketing strategy will be build for Enterprise Co.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11668]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste