Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

International Partner Management in the Software Industry

Hilska, Petteri Mikael (2009)

Katso/Avaa
nbnfi-fe200908242058.pdf (277.9Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Hilska, Petteri Mikael
2009

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200908242058

Tiivistelmä

The purpose of this research is to describe how the scope of internationalization affects partner management in software companies. The effects are analyzed separately for small and large companies. Partner management is described from three perspectives: who should manage partnerships, how they should be managed and how does the context affect the choice of management style. Inductive case study is selected as research design. Eventually four case companies are chosen. The findings reveal that the size of the company affects the volume whereas the scope of internationalization affects the choice of partner management activities. Companies with high scope of internationalization required a more formal yet flexible management system whereas companies with low scope of internationalization relied more on the informal relations and personal management.
 
Tämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia miten kansainvälistymisen aste vaikuttaa kumppanuussuhteiden johtamiseen ohjelmisto-yrityksissä. Vaikutuksia analysoidaan erikseen pienissä ja suurissa yrityksissä. Kumppanuuksien johtamista kuvataan kolmesta näkökulmasta: kenen tulisi hallita kumppanuuksia, miten niitä tulisi hallita ja miten konteksti vaikuttaa johtamistyyliin. Induktiivinen case tutkimus valittiin tutkimusmenetelmäksi. Lopulta neljä yritystä valittiin case yrityksiksi. Tulokset paljastavat että yrityksen koko vaikuttaa kumppanuussuhteiden johtamismenetelmien laajuuteen kun taas kansainvälistymisen aste vaikuttaa menetelmien valintaan. Yritykset, joilla on korkea kansainvälistymisaste, vaativat muodollisempaa mutta joustavaa johtamistyyliä, kun taas yritykset, joilla on alhaisempi kansainvälistymisen aste, luottivat vapaamuotoisiin suhteisiin ja henkilökohtaiseen johtamiseen.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11932]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste