Utilizing online demand generation in an engineering company
Ihatsu, Jukka (2010)
Diplomityö
Ihatsu, Jukka
2010
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201304112724
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201304112724
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on selvittää miten sähköistä kysynnän herättämistä voidaan hyödyntää Mantsinen Group Ltd Oy:ssä siten, että sillä pystytään tukemaan myyntiä. Lisäksi sähköisen kysynnän herättämisen tehokkuutta tutkitaan, jotta saadaan selville onko se kannattavaa ja kuinka hyvin se sopii yritykselle.
Kysynnän herättämisjärjestelmän käyttö on määritelty kirjallisuuteen perustuen ja sen jälkeen järjestelmän käyttö on aloitettu. Sähköisen kysynnän herättämisen tehokkuus mitataan kolmen kuukauden tarkastelujakson todellisella datalla. Sähköisen kysynnän herättämisen sopivuutta arvioidaan perustuen sen kustannustehokkuuteen ja tuloksiin.
Työn tulokset osoittavat, että sähköinen kysynnän herättäminen on kannattavaa ja se sopii yritykselle. Sillä voidaan parhaiten tukea myyntiä järjestelmän tuottaessa laadukkaita myyntimahdollisuuksia tasaisena virtana myynnille. Myös aiemmin manuaalisesti tehtyjä työtehtäviä voidaan automatisoida ja näin vähentää myyjien työtaakkaa. The objective of this study is to find out how online demand generation can be utilized at the Mantsinen Group Ltd Oy so that it can support the sales of the company. Additionally, efficiency of online demand generation is examined to find out if online demand generation is profitable and how suitable it is for the case company.
Use of the demand generation system is defined based on the literature and after that system is used. Efficiency of online demand generation is measured with real data from the examination period of three months. Suitability of the online demand generation is assessed based on the cost-efficiency and the results of it.
The results of the study show that using online demand generation is profitable and it suits to the case company. Online demand generation can best support sales when it provides steady flow of qualified leads to sales. It can also reduce salespeople’s workload by automating tasks which are usually done manually.
Kysynnän herättämisjärjestelmän käyttö on määritelty kirjallisuuteen perustuen ja sen jälkeen järjestelmän käyttö on aloitettu. Sähköisen kysynnän herättämisen tehokkuus mitataan kolmen kuukauden tarkastelujakson todellisella datalla. Sähköisen kysynnän herättämisen sopivuutta arvioidaan perustuen sen kustannustehokkuuteen ja tuloksiin.
Työn tulokset osoittavat, että sähköinen kysynnän herättäminen on kannattavaa ja se sopii yritykselle. Sillä voidaan parhaiten tukea myyntiä järjestelmän tuottaessa laadukkaita myyntimahdollisuuksia tasaisena virtana myynnille. Myös aiemmin manuaalisesti tehtyjä työtehtäviä voidaan automatisoida ja näin vähentää myyjien työtaakkaa.
Use of the demand generation system is defined based on the literature and after that system is used. Efficiency of online demand generation is measured with real data from the examination period of three months. Suitability of the online demand generation is assessed based on the cost-efficiency and the results of it.
The results of the study show that using online demand generation is profitable and it suits to the case company. Online demand generation can best support sales when it provides steady flow of qualified leads to sales. It can also reduce salespeople’s workload by automating tasks which are usually done manually.