Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teollisten palveluiden kehittyminen kunnossapidon näkökulmasta

Häyrynen, Juho; Remes, Santtu (2012)

Katso/Avaa
Kandidaatintyö_Teollisten palveluiden kehittyminen kunnossapidon näkökulmasta_Häyrynen_Remes.pdf (1.190Mb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Häyrynen, Juho
Remes, Santtu
2012

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201205295638

Tiivistelmä

Kandidaatintyössä kartoitetaan, kuinka teolliset kunnossapitopalvelut ovat kehittyneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Tavoitteena on selvittää, kuinka laitevalmistajan strateginen muutosprosessi palveluntarjoajaksi etenee ja mitä haasteita siitä seuraa. Lisäksi kartoitetaan kunnossapitopalveluiden tulevaisuudentekijät, palvelukeskeinen liiketoimintalogiikka, ja tarkastellaan palveluinnovaatioita ja -innovaatioprosessia.
Työ koostuu neljästä pääosiosta. Ensimmäisessä osiossa käsitellään teoriaa teollisista palveluista ja kunnossapidon roolia teollisena palveluna. Kaksi seuraavaa osiota keskittyvät teoriaan laitevalmistajan strategisesta muutosprosessista palveluntarjoajaksi sekä teollisten kunnossapitopalveluiden tulevaisuudesta. Viimeisessä osiossa heijastetaan teorioiden soveltuvuus käytäntöön työhön valitun case-yrityksen avulla. Työn case-yrityksenä on ABB.
 
This bachelor’s thesis examines how the industrial maintenance services have developed during the last decades. The objective is to figure out how the process of the strategic change from a manufacturer to become a service provider happens and what are the main challenges faced by the manufacturer during this transition. Further, the main factors affecting the future of maintenance services and the service dominant logic are introduced. Also service innovations and the process of creating service innovations are charted.
The thesis is composed of four parts. The first part examines the theory of industrial services and the role of maintenance as an industrial service. The next two parts are concentrated on the theory of the process of the strategic change from a manufacturer to a service provider and on the future of industrial maintenance services. In the last part the applicability of the theory is reflected to practice with the help of a chosen case organization. The case organization of the thesis is ABB.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [5156]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste