Customer loyalty in DIY retailing in Russia: Innovative approaches for improving customer retention through technology
Lahtinen, Tommi (2012)
Aineistoon ei liity tiedostoja.
Pro gradu -tutkielma
Lahtinen, Tommi
2012
Tiivistelmä
Customer satisfaction has been widely studied concept due to its importance on business performance. Customer satisfaction should ideally lead to customer loyalty and have a positive effect on business profitability and growth. This study investigates customer satisfaction and loyalty in the Do-It-Yourself retailing in Russian market. “K-rauta” retail chain was chosen as a focus company for this study. Goal of the study was to investigate what creates customer satisfaction in this given market and what is the role of quality, trust and satisfaction for creating customer loyalty. The role of internet in consumer purchasing process was also investigated. Furthermore, consumer preferences towards new marketing solutions such as smart phone applications were briefly examined.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Asiakas johdon laskentatoimen menetelmissä
Meuronen, Juha-Matti; Vartiainen, Olli-Pekka (2009)Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan erilaisia johdon laskentatoimessa käytettyjä menetelmiä, jotka liittyvät asiakkaisiin. Työ on teoriapainotteinen ja se perustuu pitkälti aiheesta kirjoitettuihin artikkeleihin, mutta ... -
The key practices of customer portfolio management (CPM) process in the medical and healthcare B2B industry
Kauranen, Kiira (2012)The goal of this study is to deepen the understanding of the customer portfolio management process. There are many models for the process, and they are not necessarily exclusive of each other. Consequently, the inclusion ... -
Asiakaskokemuksen elementit vähittäiskaupassa
Leminen, Marita (2017)Asiakaskokemus ja sen johtaminen ovat nopeasti nousseet useassa yrityksessä toimintaa ohjaavaksi kilpailutekijäksi. Hyvä asiakaskokemus ei muodostu sattumalta vaan se vaatii yritykseltä asiakaslähtöistä liiketoimintastrategiaa ...