Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Email marketing in business-to-business relationship

Rautanen, Matti (2012)

Katso/Avaa
nbnfi-fe201211069631.pdf (733.7Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Rautanen, Matti
2012

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201211069631

Tiivistelmä

The objective of this study is to find out how email marketing is conducted towards existing customers in Company X. The first chapter of the study focuses on theoretical literature on direct marketing, especially on solicited and unsolicited email marketing, and on relationship marketing. The following relationship marketing areas: database marketing, customer retention, trust and commitment, loyalty, engagement and satisfaction are described and the possibilities to use email marketing within these entities of relationship marketing. The empirical second part of the study revealed that email marketing tactics to be used on relationship marketing in Company X are little used and there is potential for significant improvements in relationship marketing especially with marketing automation tools.
 
Työn tarkoituksena on selvittää, miten sähköpostimarkkinointia käytetään asiakassuhteiden hallintaan yrityksessä X. Työn alkuosa keskittyy aiempaan kirjallisuuteen suora-, asiakassuhde- ja osittain verkkomarkkinoinnista. Sähköpostimarkkinointia tutkittiin tarkemmin asiakastyytyväisyyden, -pysyvyyden, -osallistuttamisen, -luottamuksen ja – uskollisuuden pohjalta. Työn empiirinen osio koostuu haastatteluista, jotka valittiin henkilöistä, joilla on vaikutusvaltaa aiheeseen liittyen yrityksessä X. Tapaustutkimuksessa kävi ilmi, että yrityksessä X asiakassuhteiden hoidossa on sähköpostimarkkinoinnilla vielä paljon saavutettavaa, jos aiheeseen liittyvät tietokannat saadaan yhdistettyä ja oikeanlaiset työkalut kuten markkinoinnin automatisointi hankittua.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11932]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste