Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sähkömoottorin etäohjausjärjestelmän suunnittelu ja testaus

Eloranta, Henri (2013)

Katso/Avaa
Kandidaatintyö (2.231Mb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Eloranta, Henri
2013

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201305063409

Tiivistelmä

Tämä kandityön aihe liittyy LUT Energialla lukuvuonna 2012 – 2013 käynnissä olevaan tutkimukseen, jossa tutkitaan sähkömoottorin laakerivirtojen syntyä. Tätä tutkimusta varten tarvittiin sähkömoottorin etäohjausjärjestelmä, jonka avulla tutkimuksessa käytettävän sähkömoottorin käyttäytymistä voitaisiin tutkia erilaisien käyttöprofiileiden funktiona.

Tässä kandityössä suunnitellaan ja toteutetaan edellä kuvattu järjestelmä. Toteutuksessa hyödynnetään nykyaikaista automaatiotekniikkaa, joka yhdessä Ethernet-lähiverkkotekniikan kanssa mahdollistaa etäohjauksen. Valmiin etäohjausjärjestelmän avulla käyttäjä pystyy sekä käynnistämään että sammuttamaan sähkömoottorin, ja määrittämään käyttöprofiilin ON- ja OFF-tilojen ajalliset kestot sekä käyntinopeudet.
 
This bachelor thesis is based on a research project at LUT Energy going on the academic year 2012 – 2013, which studies the occurrence of bearing currents in electric motor. To proceed in this study, an automated remote control system for the electric motor needed to be created. With this system it should be possible to change the parameters of the duty cycle driven in the studied electric motor.

In this bachelor thesis I design and test the remote control system described above. The implementation is based on modern automation technology together with the Ethernet networking protocol. The resulted remote control system grants an interface for researcher to influence the duty cycle parameters, which are speeds and durations of the ON and OFF states driven in the electric motor duty cycle.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6271]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste