Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kappaletavarayrityksen toimintaprosessi ja suorituskyvyn mittaus

Harju, Anja (2014)

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Diplomityö

Harju, Anja
2014

Näytä kaikki kuvailutiedot

Tiivistelmä

Yrityksen prosessit ovat viimeaikoina nousseet kiinnostaviksi tutkimuskohteiksi.
Toimintaprosessi on yksi yrityksen sisäisistä prosesseista, jonka tarkoituksena on
tuottaa arvoa asiakkaalle sekä osakkeenomistajille. Nämä prosessit ovat
arkipäiväisiä yrityksille, jotka tuottavat tuotteita ja palveluita sekä toimittavat
niitä asiakkailleen. Myös suorituskyvyn mittaaminen on noussut tärkeäksi osaksi
yritysten toimintaa. Balanced Scorecard on yksi suorituskyvyn mittaamisen
työkalu. Työkalun neljä näkökulmaa antavat monipuolisen mahdollisuuden
mitata suorituskykyä. Mittariston ja mittareiden valinta on oleellista luotettavan
mittaustuloksen saamiseksi.
Työn tavoitteena on tuoda näkyväksi toimintaprosessin eri osat
kappaletavarayrityksessä sekä analysoida niitä Balanced Score Cardin avulla.
Toimintaprosessien mittaamisessa tärkeää on saada oikeaa ja riittävää tietoa
mitattavasta kohteesta. Toimintaprosesseista jakelu, toimitus, tuotanto, riskien
hallinta, myynti ja markkinointi sekä huolto ovat nostettu tarkasteltaviksi
kappaletavarayrityksen kohdalla. Tasapainoisen mittariston rakentamisessa
hyödynnettiin laadullisia kuin rahamääräisiä mittareita. Näin saatiin
mahdollisimman laaja kuva yrityksen sen hetkisestä suorituskyvystä.
 
In recent years the interest of research of the corporation’s processes has increased. The business process is one of the inner processes of company and their purpose is to return profit to customers and shareholders. These are daily processes to companies that produce goods and services and deliver them to customers. Performance measurement has also become an interest of corporations. Balanced Scorecard is one tool to measure performance. The four perspectives of the tool give it versatile possibilities to measure performance. It is important to choose wisely the measuring tool and the indicators to get reliable measuring results.
The goal of this paper is to show the different parts of business process and analyze those using the Balanced Scorecard. It is important to have valid and relevant information about the measuring object. Distribution, delivery, production, risk management, selling and marketing and maintenance are the found business processes. In measurement, quantitative and qualitative measures were used to make it balanced. This gave the best picture of the present performance.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [13850]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste