Ympäristömarkkinointi kilpailuedun lähteenä B2B-yrityksissä - Case Outotec
Metsola, Jaakko (2014)
Kandidaatintutkielma
Metsola, Jaakko
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014051925905
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014051925905
Tiivistelmä
Tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten B2B-yritykset kokevat saavansa kilpailuetua ympäristömarkkinoinnilla. Ympäristömarkkinointi käsitetään keinona yrityksen ympäristölähtöisyyden toteuttamiseen sekä sisäisesti, organisaationalisiin prosesseihin ja kulttuuriin, että ulkoisesti, markkinointimixin eri toimenpiteisiin ulottuvana strategiana. Ympäristömarkkinoinnin vaikutusta kustannus- ja erilaistamisetujen syntymiseen tarkastellaan teoriakirjallisuuden lisäksi Outotec-yhtiön kautta.