Harjoitustyön kehittäminen ohjelmoinnin perusteet kurssille
Pesonen, Juri (2014)
Kandidaatintyö
Pesonen, Juri
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014071432454
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014071432454
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on luoda uusi harjoitustyö Ohjelmoinnin perusteet –kurssille.
Harjoitustyön tavoitteena oli olla nykyistä työtä mielekkäämpi, sekä sidottu käytäntöön.
Näiden avulla tavoiteltiin kurssin harjoitustyön suorittavien opiskelijoiden osuuden
kasvattamista. Lopputuloksena on kolmeosainen harjoitustyö, jossa opiskelija suorittaa
kuvamanipulointia sekä hyödyntää avoimia rajapintoja. Tulevaisuuteen jää haasteeksi
harjoitustyön tarkastaminen ja siihen liittyvät ongelmat, sekä työn jatkokehitys. The aim of this Thesis was to design and implement a new course assignment for
Computer Science 1 –course. The goal of the assignment was to be more interesting than
the previous one, and to be more related to practice. This way we aimed at increasing the
number of students completing the course assignment. The result is a three part
assignment, in which the student uses image manipulation and utilizes open API:s. Future
challenges include checking the returned assignments, and improvements to the
assignment.
Harjoitustyön tavoitteena oli olla nykyistä työtä mielekkäämpi, sekä sidottu käytäntöön.
Näiden avulla tavoiteltiin kurssin harjoitustyön suorittavien opiskelijoiden osuuden
kasvattamista. Lopputuloksena on kolmeosainen harjoitustyö, jossa opiskelija suorittaa
kuvamanipulointia sekä hyödyntää avoimia rajapintoja. Tulevaisuuteen jää haasteeksi
harjoitustyön tarkastaminen ja siihen liittyvät ongelmat, sekä työn jatkokehitys.
Computer Science 1 –course. The goal of the assignment was to be more interesting than
the previous one, and to be more related to practice. This way we aimed at increasing the
number of students completing the course assignment. The result is a three part
assignment, in which the student uses image manipulation and utilizes open API:s. Future
challenges include checking the returned assignments, and improvements to the
assignment.