Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Luottamus seudullisen palvelukeskuksen hinnoittelun rakentumisen keinona

Nousiainen, Tarja (2014)

Katso/Avaa
Diplomityo_NousiainenTarja.pdf (1.090Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Nousiainen, Tarja
2014

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014072332544

Tiivistelmä

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millainen hinnoittelumalli koetaan asiakkaiden mielestä tasapuolisimmaksi ja millainen rooli luottamuksella on seudullisen perustietotekniikkapalvelukeskuksen ja sen asiakasorganisaatioiden sekä myös liikelaitoksen toimintaa ohjaavan asiakasyhteistyöryhmän jäsenten kesken palvelujen tuotteistamiseen ja hinnoitteluun liittyen.
Teoreettisessa osuudessa selvitetään mitä tuotteistamisella tarkoitetaan ja miten tuotteistaminen liittyy hinnoitteluun, mitä hinnoitteluvaihtoehtoja julkishallinnon organisaatiossa voidaan käyttää, mitä luottamuksella käsitetään ja mitä seudullisen yhteistyön eri toimintamuotoja tässä palvelukeskuksessa on käytetty. Empiirisessä osuudessa on kuvattu ICT Kymiin kohdistuvaa tutkimusta ja sen tuloksia. Työ toteutettiin keväällä 2014 toimintatutkimuksena, jossa ICT Kymi -kunnallisen liikelaitoksen asiakasyhteistyöryhmä osallistui uuden hinnoittelumallin suunnitteluun. Aineistoa kerättiin haastatteluin sekä ryhmän työpajatapaamisissa ja kokouksissa.
Tutkimuksen tuloksena havaittiin, että luottamus mahdollistaa tuotteistuksen tasosta poikkeavan, yksinkertaisemman hinnoittelumallin käytön.
 
The purpose of this thesis was to find out what kind of a pricing model is found fair by customers and how trust influences the productization of public services and the creation of a new pricing model for the regional ict-service center ICT Kymi.
The theory section of this thesis examines what productization means and how it relates to pricing and which pricing alternatives can be used in production of public services. The theory section also examines what is meant by trust and which forms of cooperation are used in this particular regional ict-service center. The empirical section focuses on the actual research and research results. The research for this thesis was carried out at ICT Kymi municipal utility in January - May 2014 as an action research in which ICT Kymi’s customer group were involved. Research material was gathered by interviews and workshoplike meetings.
The outcome of the thesis is the finding that trust enables the use of a pricing model that differs from the level of productization. Even if productization is made in detail, with trust envolved can prizing be made in a larger scale.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11660]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste