Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Internationalization of Born-Digital Companies

Vadana, Ioan-Iustin; Torkkeli, Lasse; Kuivalainen, Olli; Saarenketo, Sami (2019-01-17)

Katso/Avaa
vadana_et_al_the_internationalization.pdf (648.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Vadana, Ioan-Iustin
Torkkeli, Lasse
Kuivalainen, Olli
Saarenketo, Sami
17.01.2019

199-220

Palgrave Macmillan, Cham

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s) 2019
https://doi.org/10.1007/978-3-030-03931-8_10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019050714575

Tiivistelmä

The impact of the digitalization phenomenon on international entrepreneurship and international business has, until now, received little attention from the research community, and the major models of internationalization do not fully address the digitalized type of company. In response, this chapter aims to conceptualize the idea that the emergence of born-digitals presents a distinct phenomenon of an internationalizing enterprise. We do so using an explorative approach based on a conceptual framework. We conduct the study through a conceptual, theoretical research model, classifying born-digital firms on two dimensions: their degree of digitalization and their degree of internationalization. The theoretical contributions of this research are to offer a descriptive approach to the new phenomenon formed by international born-digital firms, and to help develop the corresponding firm typology. In terms of management, this research suggests a series of strategies used by born-digital companies, strategies that can be helpful in facilitating entrepreneurial opportunities for a leaner internationalization process.

Lähdeviite

Vadana II., Torkkeli L., Kuivalainen O., Saarenketo S. (2019). The Internationalization of Born-Digital Companies. In: Chidlow A., Ghauri P., Buckley T., Gardner E., Qamar A., Pickering E. (eds) The Changing Strategies of International Business. The Academy of International Business. Palgrave Macmillan, Cham

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1559]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste