Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 10
Hedelmien ja vihannesten pakkausjätteen vähentäminen hankinnan näkökulmasta
(2019)
Tämä kandidaatintutkielma käsittelee hedelmien ja vihannesten pakkausjätteen vähentämistä hankinnan näkökulmasta. Työn tarkoituksena on tutkia, kuinka pakkausjätteeseen voidaan vaikuttaa hankinnan keinoin sekä tunnistaa ...
Ympäristösertifiointi ja ympäristövastuu vaateteollisuuden hankinnassa
(2021)
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten vaatetusalan yritykset harjoittavat ympäristövastuuta sekä hyödyntävät ympäristösertifikaatteja hankinnassaan. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää mitä ympäristösertifikaatteja ...
Paahdetun kahvin toimittajien hankinnan ympäristövastuun käytänteet
(2021)
Tämä tutkimus käsittelee paahdetun kahvin toimittajien hankinnan ympäristövastuun käytänteitä. Tutkimuksen tavoitteena on ollut selvittää mitä hankinnan ympäristövastuun käytänteitä paahdetun kahvin toimittajat käyttävät ...
Vastuullisuuskäytänteiden vaikutus kuluttajan vaatteiden ostopäätökseen
(2021)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on selvittää, miten suomalaiset kuluttajat huomioivat yritysten vastuullisuuskäytänteitä vaatteiden ostopäätöksissään. Tämän tutkimiseksi on luotu kyselylomake, joka koskee kuluttajien ...
Vastuullisuus muotialan yritysten markkinointistrategioissa
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman on tarkoitus tutkia miten muotialalla toimivat yritykset viestivät sidosryhmilleen vastuullisuudesta. Yritysten vastuullisuustoimet voidaan kiteyttää käsitteeseen ”yhteiskuntavastuu”. Yhteiskuntavastuu ...
Kestävän kehityksen rooli toimitusjohtajien palkitsemisessa
(2020)
Kestävän kehityksen merkitys on kasvanut voimakkaasti viime vuosina, ja samalla sen vaikutus palkitsemiseen on lisääntynyt. Toimitusjohtajilla on paljon vaikutusvaltaa yrityksissä ja sen myötä tutkimuksen tavoitteena oli ...
Toimittajien valmius raportoida vastuullisuudesta tuotekohtaisella tasolla : Case-tutkimus EU-taksonomiasta
(2022)
Tämä kandidaatintutkielma käsittelee toimittajien valmiutta tarjota tietoa tuotteiden ympäristövaikutuksista ja -vastuullisuudesta EU-taksonomian kontekstissa. Tutkielma pyrkii selvittämään, millä tasolla materiaalitoimittajat ...
Consumer perception of ecolabels in fast fashion in Nordic countires : case Hennes & Mauritz
(2022)
The purpose of this bachelor’s thesis is to find and understand what a consumer’s perception and trust towards ecolabels is and how the existence of ecolabels affects the consumer’s purchase decision. The theoretical ...
The means public procurement supports the circular economy
(2023)
Circular economy is an economic system that strives to prolong the usage of resources by minimizing waste and the usage of new resources. In a circular economy, resources are kept in a continuous loop, where they are reused, ...
Ympäristövastuullisen hankinnan vaikutus yrityksen tulokseen kuluttajamarkkinoilla
(2023)
Tämän kandidaatintutkielman on tarkoitus tarkastella ympäristövastuullisen hankinnan vaikutusta yrityksen tuloksentekokykyyn kuluttajamarkkinoilla. Tutkimuksen avulla selvitetään, miten ympäristövastuuta voidaan lisätä ...