Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 9426-9445 / 12717
-
Strategiamenetelmän hyödyntäminen huonekaluliiketoiminnan kehittämisessä
(2008)Strategia on yrityksen toiminnan perusta. Perinteisillä toimialoilla ei välttämättä nähdä tavoitteellisen strategian tarpeellisuutta ja tärkeä strategiasuunnittelu jää toissijaiseksi. Löytämällä erottuva strategia omaa ... -
Strategian implementoinnin kriittiset tekijät
(2007)Tutkielman tavoitteena on ollut analysoida strategian implementoinnin kriittisiä tekijöitä sekä esittää keinoja näiden hallintaan. Tämä on vaatinut myös implementointiprosessin ja siihen olennaisesti liittyvien tekijöiden, ... -
Strategian implementointi osana osaamislähtöisen kiertotalouskoulutuksen kehittämistä
(2023)Koulutus on yksi tärkeimmistä keinoista uusien menetelmien, toimintatapojen ja osaamisen kehittämiseksi. Koko korkeakoulusektori on muutoksessa. Väistämättömästä muutoksesta selviytyäkseen, myös LAB-ammattikorkeakoulussa ... -
Strategian jalkauttamista tukeva optimaalinen toimintaympäristö kilpailuedun lähteenä
(2010)Tutkimus käsittelee strategian jalkauttamista. Tutkimuksen tavoitteena on kuvata millainen on strategian jalkauttamista tukeva optimaalinen toimintaympäristö kilpailuedun lähteenä. Tavoitteeseen päästään neljän alaongelman ... -
Strategian toimeenpanokeinot muuttuvissa toimintaympäristöissä
(2008)Nykyinen strategia ajattelu perustuu filosofiaan, jossa yrityksen aineeton pääoma muuttuu aineelliseksi tulokseksi organisaatioiden resursseja, kyvykkyyksiä ja osaamista hyödyntämällä. Strategisissa tuloskorteissa oppimisen ... -
Strategian toimeenpanon haasteet - case SPY
(2008)Tutkimuksen tarkoituksensa oli luoda kokonaiskuva strategian toimeenpanoprosessista ja tuoda esiin case –yrityksen strategian toimeenpanon haasteet. Case –yritys toimii tietoliikennepalvelujen toimialalla, joka on ollut ... -
Strategian viestintä sisäisen viestinnän keinoin
(2008)Tämän tutkimuksen avulla on haettu parannusehdotuksia sisäisen viestinnän keinoin toteutettavaan yrityksen strategian viestintään. Tutkimuksen case-yrityksenä on UPM:n Kymin tehdas. Tutkimus perustuu etukäteen yrityksessä ... -
Strategiaprosessi pk-yrityksessä
(2023)Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia strategiaprosessia pk-yrityksessä ja sen luomaa lisäarvoa yrityksen toimintaan. Tutkimuksessa perehdyttiin strategian ja strategiaprosessin teoriaan. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös ... -
Strategiaprosessin kehittäminen globaalin konsernin tehdasyksikössä
(2008)Diplomityön tavoitteena on kehittää konsernin alaisuudessa toimivan Karhulan pumpputehtaan omaa strategiatyötä luomalla kokonaisuutta hahmottava ja uutta ajattelua sisältävä formaali prosessi. Nämä päämäärät saavutetaan ... -
Strategiatietoisuus ja ilmentymät organisaation toiminnassa – Case Evli Pankki Oyj
(2015)Tutkielman tarkoituksena on tutkia strategiatietoisuutta eri organisaatiotasoilla ja sen ilmentymistä toiminnassa. Tutkielman tavoitteena on kartoittaa yksilön subjektiivista tietoisuutta strategiasta, sen muodostumista ... -
Strategiatyö maatalouselementtiliiketoiminnan ohjaamisessa
(2002)Diplomityön tavoitteena oli selvittää Lujabetoni Oy:n maatalouselementtiliiketoiminnan markkinanäkymät, kilpailijat toimialalla ja toiminnan rationalisointi niin, että tulevien vuosien investoinnit ja resurssit kohdistettaisiin ... -
Strategiatyö pienissä ja keskisuurissa kasvuyrityksissä Kouvolan seudulla
(2009)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata ja ymmärtää, millaista strategiatyö on pienissä ja keskisuurissa kasvuyrityksissä ja miten sitä voitaisiin kehittää. Strategiatyötä ovat ne toimet, joita yritysten strategit tekevät ... -
Strategic approach to procurement development
(2022)The aim of the thesis was to study the development of strategic procurement, by identifying the elements of the supply strategy and by implementing the supply strategy. The theoretical part of the work consists of related ... -
Strategic brilliance or playing with fire? : Corporate activism from MNE perspective
(2019)The purpose of this study is to bring new knowledge on the concept of corporate activism by identifying the significance of key stakeholders on the topic, and how these stakeholders perceive a corporate activism centered ... -
Strategic Change Management Readiness Evaluation in Organizations
(2012)The objective of this study and paper was to find out how the strategic change management readiness in organizations can be evaluated. Based on theory and prior CMP model, the framework of strategic change management and ... -
Strategic choices and performance – an empirical analysis of largest European and North American energy companies
(2009)Energy industry has gone through major changes globally in past two decades. Liberalization of energy markets has led companies to integrate both vertically and horizontally. Growing concern on sustainable development and ... -
Strategic drivers when expanding a wind power construction company’s business area
(2022)The objective of this master’s thesis is to identify and study the strategic drivers for wind power construction companies when considering expanding their business areas. The thesis has been limited to wind power markets ... -
Strategic effects of Distributed Ledger Technology on banking sector in Finland
(2020)Since 2007, the Finnish banking sector has undergone a transformation that has been affected by economic fluctuations, tightening regulation and digitalisation. A new technology architecture solution, Distributed Ledger ... -
Strategic engagement in interorganizational network : case Greenreality Network
(2021)Organizations form relationships and join interorganizational networks to create shared competitive advantage. Previous academic literature has focused on describing different types of networks, motivations to join ... -
Strategic groups and performance: an empirical analysis of strategic groups in the wind energy industry in Europe
(2009)The strategic group theory provides an intermediate level of analysis between a single company and the whole industry for identifying issues about the company's competitive position and strategic choices. Strategic groups ...